17 Eylül 2013 Salı

ART INTERNATIONAL - 2



Sanatı sanat için, aşk için, korkularıyla yüzleşmek için, tedirginlikten arınmak için, zekasını kanıtlamak için, halk için, eş dost için, para kazanmak için, biriktirdiklerini paylaşmak ve daha nice sebep için yapanlar var. Yaptıkları sanatın insanlara ulaşıp ulaşmadığını önemseyen sanatçıları ciddiye alıyorum.

Sanat yapmıyorum, yapılmışını kullanıyorum... Ben sanatın içinde mizahı, zekayı, samimiyeti barındıranını seviyorum. İçime dokunanı, ben de heyecan uyandıranını yanıma alıp götürmek istiyorum. Baktığım şeyler bana umut versin, ümit versin, aklımı vizyonumu açsın istiyorum.

Tüm bunları yepyeni fuarımız Art International’da Zeren Göktan’ın ‘Aboveground’ (CDA Projects) videosunu izlerken düşündüm açıkçası. Genelde sanat fuarlarında veya sergilerdeki videolara şöyle bir bakılır ve geçilir. Ne anlattığını anlamanız için kılavuza ihtiyacınız olur. Aboveground’da kuşçuluk yapan erkeklerle ‘kuşçuluk ve hayat’ üzerine sokak röportajları yapılmış. İlk başta ‘bu ne?’ diye izlemeye başlıyorsun sonra izlemekten kendini alamıyorsun... Samimiyet, komedi, sıkıntı, efkar hepsi bu videoda... Sosyoloji tartışması desen var, psikoloji desen var... Kuşçular anlatıyor... ‘ Eroin gibi bir şey kuşları sevmek... Büyük tutku, büyük aşk, hastalık... Millet bizi salak bulabilir olsun, biz aşığız... Hepimizin evliliğinde sıkıntı var. Karım bana kızıyor, o kuşa öyle bakacağına bana bak... O kuşları seveceğine çocuklarını sev diyor! Anlatamıyoruz hanımlara, bu aşk başka bir şey... Mesela bir çok kadın Eyüp’ten Beyazıd’a gidemez ama kuşu bırak bak 5 dakikada yolu bulur hem dırdırı da yok...’

Dediğim gibi kaçırmayın gidin seyredin bu röportajları... Art International da görüp de gitmenizi tavsiye edeceğim galeriler ve bir kaç fotoğraf da aşağıda... Henüz yeni olmasına rağmen ufak tefek aksaklıklar dışında gayet iyi organize olmuş Art International’ın yarın (18 Eylül) son günü. Gidin gezin, Haliç manzarasında bir de çay için.



Galeri Krinzinger Vienna
 Jonathan Messe




Carroll/Fletcher London
John Wood & Paul Harrison


Temnikova&Kasela Gallery
Mikko Hintz



Otto Zoo
Stephen Mueller

Galerie Sherin Najjar
 Gonkar Gyatso



Galerie Sherin Najjar  
Gonkar Gyatso




Louise Alexander Gallery
Pascal Haudressy



Louise Alexander Gallery
Guy Bourdin



Deweer Gallery
Ilya & Emilia Kabakov



Lisson Gallery
Anish Kapoor


Lisson Gallery
Anish Kapoor





Lisson Gallery
Anish Kapoor



Kalfayan Galleries


Kalfayan Galleries

Gallery Wendi Norris



Gallery Wendi Norris
Lionel Bawden



Zidoun Gallery
Tomokazu Matsuyama


Pilot İstanbul
Halil Altındere


x-ist İstanbul
Ahmet Polat


                                           
Conradi Hamburg
Thomas Baldiscwyler


AD Gallery
Yiorgos Kordakis

Temnikova&Kasela Gallery
Merike Estna


1 yorum: