15 Mayıs 2011 Pazar

20'si BİR ARADA




Hava kapalı olunca; evde oturulur, cam kenarında kitap okunur, hüzünlü şarkılar dinlenir, melankoliye bağlama yapılır. Londra’dan hallice geçirdiğimiz günler boyunca bu aktiviteleri yapa yapa bünyemde psikolojide sapma ve huzurluk oluştu. Üst üste iki güneşli gün bile bu ruh halinde sıyrılmama yardımcı olamadı, bilakis ‘bir anda hava bu kadar ısınır mı’ diye etraftakilere çemkirerek hoşnutsuzluk yaratmaya devam ettim. Bot giydim sıcak bastı.


Söylene söylene taş duvarları sebebiyle hayli serin bir ortamı olan Santral İstanbul’da 20. Modern Türk Sanatçısı’yla buluşmaya gittim. Elektrik Santrali’nin karanlık havası sayesinde dışarıdaki güneşi tamamen aklımdan çıkardım, rahatladım. Kahpe zaman güneşle nasıl başa çıkılacağını bana tamamen unutturmuş...



Asansörle dördüncü kata çıktıktan sonra, güvenlik görevlilerinin haşin bakışları eşliğinde sergiyi gezmeye başladım. Attığım her adımda, arkamdan eş zamanlı atılan bir başka adım sesi duyarak yürüdüm. Ara sıra ‘Her şeyi farkındayım’ ifademle dönüp takipçim güvenlik görevlisi korkutmayı da ihmal etmedim. Fikret Mualla, Fahrelnissa Zeid, Mehmet Güleryüz, Nejad Devrim, Komet, Mübin Orhan gibi yirmi büyük sanatçının eserleri söz konusu olunca her ziyaretçi için bir güvenlik görevlisi kullanma yöntemini korkarak beğendim…




Uzun zamandır, bu kadar değerli ürünü bir arada bulunduran başka bir sergi gezmediğim için aklımda sayısız senaryo oluştu… Video odalarında akşama kadar saklanan, serginin yer almadığı yan odaların gri duvarları arkasına saklanan, asansörleri bozup içine kendini hapseden üç farklı sanat hırsızının müze kapandıktan sonra müzeyi soymaya kalkışması ve bu esnada tesadüfen karşılaşarak, içinden çıkılmaz bir karmaşaya sürüklenmeleri... Vayy, güzel olmaz mıydı?…



Havalar ısındı diye her ipini koparan gibi deniz kıyısına gidip trafikle cebelleşmeyin. Siz sanatı seversiniz, bu özel sergiyi kaçırmayın sonra ağlarsınız. Bütün bu sanatçıların eserlerini bir araya getirmek kolay iş değil haddinizi bilin gidin gezin. 19 Haziran Son!

http://www.santralistanbul.org/exhibitions/show/xx-yuzyilin-20-modern-turk-sanatcisi/tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder